2009 m. liepos 11 d., šeštadienis

Albanė ir lietuvis dainuoja prancūzams La Traviatą

Na, pažiūrėjau per Mezzo tą skelbtąją Traviatos transliaciją. Violetą dainavo albanė Ermonela Jaho, o Alfredą - Edgaras Montvidas. Su lietuviškajame Traviatos pastatyme girdėtais balsais leiskite nelyginti. Nors man kažkodėl Juozapaičio dainuojamas Žoržas Žermonas pasirodė geresnis už Lionel'io Lhote.
Prancūzų publika šauni: plojo taip ilgai, kad pas mus per tiek laiko žmonės jau spėja ir eilėje prie paltų atstovėti.
Scenografija pas juos taip pat minimali - kaip pas mus aiškino ir kinietis Chenas Shi-Zhengas: reikia palikti daugiau erdvės gražiai Verdžio muzikai. Matosi, kad Lyono nacionalinio teatro pastatymo režisierius Lucio Fanti paliko erdvės ne tik muzikai, bet ir gražiam Ermonelos Jaho balsui. Be to Lyone kostiumai panašūs į kostiumus, o ne į mūsų turčių naujametiniuose darboviečių vakarėliuose demonstruojamą išmonę - taip apibūdinčiau amerikietės Elizabeth Caitlin Ward kostiumus Vilniaus pastatyme. Tačiau ištvirkusių turčių girtų scenų prirodė ir vieni, ir kiti. Gal, jei visiškai suaktualiname šį pastatymą, o ne paliekame aname laike, Vilniaus pastatymo kostiumai labiau tinka. :)





5 komentarai:

  1. Ne, nesutinku leisti nepalyginti balsų? Negi pas mus taip tragiška?

    Ermonelos balsas man tikrai patik, gražu.

    AtsakytiPanaikinti
  2. Jums, kažkokių Televizinių Arkų gerbėjams, gal ir atrodo Seilius geras. Geras, kol dainuoja į mikrofoną, aha.

    AtsakytiPanaikinti
  3. Suprantu, kad nesu lygiavertis operinio dainavimo vertintojas, kaip pati Vilnie, tačiau drįsau parašyti, norėdamas bent jau paklausti žinovo.

    Be to ar Seilius dirba Lietuvoje, be Triumfo arkos projekto?

    AtsakytiPanaikinti
  4. Ei, nereikia taip spardytis, mielasis Vynetu :)
    Nesu žinovė, tačiau jei sėdėdama ketvirtoje eilėje - klausydama Violetos ir Alfredo dueto - girdžiu tik Violetą, tai gal tai ką nors reiškia?

    Poną Seilių LNOBTe dar mačiau Koršunovo pastatytame "Meilės eleksyre". Man atrodo, ten jis tik atkartojo vaidmenį, kurį buvo parengęs Kauno operetėje.
    Iš kauniečių, kviečiamų į LNOBTo pastatymus, man patiko Kęstutis Alčauskis. Bet tai jau iš kitos operos :)

    AtsakytiPanaikinti
  5. Miela Vilnie, aš truputį sumišau, kad palaikei tai spyriu. Tai dar kartą mane verčia pykti ant savęs už blogą minčių dėstymą.

    Visgi tenka pripažinti, kad aš niekur daugiau Seiliaus nematęs, todėl pasistebėjau tokiu pavyzdžiu. :)

    Reiškia labai silpnas Alfredas... O Alčauskis man girdėtas, bet kur? Einu pasitikrinti...

    AtsakytiPanaikinti