2008 m. gruodžio 20 d., šeštadienis

Gucci by GUCCI

Turbūt natūralu, kad moterims patinka vyriški kvepalai? O vyrams turėtų patikti moteriški? Ar moterims turi patikti moteriški, o vyrams - vyriški? Juk kvepalai naudojami gundymams ir vilionėms, vadinasi, vyrus reikia gundyti moteriškais kvepalais. Ar vyriškais? Jau pasimečiau...
O vartotojai viliojami garsiais vardais ir alsiais vaizdais. Režisierius Deividas Lynchas atsidėjęs sukuria kvepalų Gucci by GUCCI reklaminį klipą, o po titaniško darbo visa komanda kelia šampano taures ir organizuoja spaudos konferenciją.

Aš lapelį Gucci by GUCCI įbrukau į knygą Ali Smith "Pasaulio viešbutis". Tiesa, mano lapelis yra Gucci by GUCCI pour homme, o rašytoja Ali Smith rašė apie moteriškes, bet kvapas tinka, - gal todėl, kad kaip Litmenyje paaiškino Eglė Kačkutė, "Ali Smith kūryba priklauso škotiškai, moterų ir lesbiečių literatūrai". Tiesą sakant, šitai aš sužinojau tik vakar, jau grįžusi iš komandiruotės, o kelionėje skaičiau Ali Smith "Pasaulio viešbutį" ir net neįtariau, kad skaitau škotų, moterų ir lesbiečių kūrybą. Kad moterų - dar galėjau suprasti pagal autorės pavardę ir labai kruopščiai vertėjos Gabrielės Gailiūtės pasistengtą išversti šiuolaikinių angliškų žargonų įvairovę, pagal kurią reiktų įsivaizduoti skirtingus vidinius pasaulius tokių personų, kaip elgetaujanti bomžė, viešbučio administratorė, žurnalistė, mokinukė ir žuvusios merginos klaidžiojanti siela. Keistas man sutapimas: kaip tik viešbutyje skaityti apie tai, ką su viešbutyje apsistojusių žmonių daiktais išdarinėja viešbučio kambarinės vietoj to, kad tvarkytų kambarius :)
Vertėja Gabrielė Galiūtė yra akivaizdžiai pamėgusi šią rašytoją, prirašė apie ją Šiaurės Atėnuose, Daina kasdienybės akimirkai, bet tai ir suprantama: kiekvienas sunkesnis tekstas tampa mylimiausiu vaiku. O tas postmodernas ir postpostmodernas, kuriuo švyti "Pasaulio viešbutis", vietomis ištisus puslapius liejasi ištiktukais, pauzėmis, be kablelių ir taškų. Bet skaityti nebuvo sunku, viskas įgavo įtaigią nuotaiką, tokią, kad nebegalėjau paskutinį rytą valgyti kai kurių viešbučio pusryčių patiekalų... Gal tokie ir yra lesbiečių kūrybos bruožai - aštru, kandu ir įtikinamai atgrasios smulkmenos?
Dabar pasakysiu savo sugalvotą mintį dėl pastaruoju metu įsivyraujančios lyčių sumaišties. Manau, kad dėl visko kalti kvepalai ir dezodorantai. Anksčiau nebuvo kvepalų, ir vyrai smirdėjo vyriškai, o moterys - moteriškai. Dabar priveista įvairiausių kvepalų, kurių kvapai sumišę, o reklaminiai klipai žadina visas įmanomas aistras. Todėl nenuostabu, kad kvepiantys jaunuoliai verčia iš koto pagyvenusius ponus, o mergos raitosi viena prieš kitą. Kvapas veikia smūginiu principu tiesiai į pasąmonę, todėl vargšės aukos net nespėja pajusti pavojaus.

2 komentarai:

  1. Nesvetimas blizgantis "dizainierių" pasaulis ir Tau, pasirodo. Gal pasigavia bacilą, įsiliejusi į blogerių gretas, bo čia, kaip žinome, didžiąją daugumą sudaro būtent jie: žydrūnėliai dizaineriai, lesbietės žurnalistės, fašistai-lietuviečiai, saugumiečiai ir gimnazistės. Ir Račas.

    Bet sudėtingą labai reklaminę produkciją kuri, man sunkoka susigaudyt.
    Pavyzdžiui, taip ir likau nesupratęs- teks man skaityt tą feministiškai škotiškos moters knygą, ar nebūtinai. GAl, kaip beveik vyriškos lyties individas, būsiu atleistas?

    Bet vis tik neišsisukau nuo klipo apie kvepalus žiūrėjimo.
    Pradžioje maniau, kad tikrai nespausiu to "play", Gučiai man neįdomūs.
    Bet. Per tą prakeiktą David Lynch.

    Ne, viskas man aišku: pinigai dideli, darbas nelabai varginantis, su kvepiančiom panelėm- kodėl ponui Deividui neužsidirbus. Bet aš prie ko? Kodėl, kaip kvailas apuokas, žiūriu ilgą 5 min. klipą, vis dar tikėdamasis jame išvysti ką nors "David Lynch'iško"? Kokią nors žmogžudystę, ar bent mistikos gabaliuką...
    Jokio kraujo, jokios mistikos. Na, vienam kadre pasivaideno vyras panašus į Koršunovą. Bet paskui jį vėl pamačiau, ir jau nebuvo panašus, ir net tokios mistikos neliko.

    Nesąmonė. Ne man buvo ši pramoga. :)

    AtsakytiPanaikinti
  2. Pats reklaminis Gucci kvepalų klipas neilgas. Šitas - apie Lyncho darbą darant tą klipą. Reklamos reklama. Kaip matai - visi jie vienas kitam 'locką' daro. Vieni kitus apdovanoja, giria, reklamuoja.
    Aha, yra taip ir blogerių pasaulyje :)

    AtsakytiPanaikinti